Voeding voor vetvervelies

Wil jij van jouw onnodige lichaamsvet af? Wie niet! We hebben allemaal ooit is die ene plek met lichaamsvet gehad die we maar niet weg krijgen en we proberen alles, van 100 crunches in de sportschool tot 5 uur cardio per week. En dat ene plekje blijft er nog steeds, maar hoe is dit nou mogelijk?


Het kan met verschillende dingen te maken hebben waardoor jij jouw vetpercentage niet naar beneden kan krijgen. Bijvoorbeeld: Snacken in de avond, Te veel opscheppen tijdens het diner, Fastfood consumeren in een calorie tekort, etc.


Deze dingen kunnen allemaal oorzaken zijn dat je nog steeds niet van die ene plek af bent en dat wil je natuurlijk oplossen. Voordat we dit gaan bespreken moeten we eerst weten wat een calorie is.


De term calorie is van origine uit de wetenschap naar de gezondheidsbranche gebracht om energie uit te kunnen drukken in Kilo Calorieën (KCAL), sinds die tijd letten we meer op de calorieën (kwantiteit) van onze voeding dan de voeding zelf (kwaliteit) en dit heeft een verwarrend effect op onze lichaam.


Om calorieën te kunnen absorberen moet ons lichaam eerst calorieën verbranden en dat verschilt per persoon, om het wat duidelijker te maken heb ik hier een voorbeeld:

Jacob wilt zijn vetpercentage verlagen door in een calorietekort te zitten van 200 kcal (2500-200), dus dat betekent dat hij dagelijks 2300 kcal moet eten om vet te verliezen. Maar wat we vergeten is tijdens het verwerkingsproces ook calorieën verloren gaan, dus het kan zomaar zijn dat Jacob in werkelijkheid 2100 kcal heeft geabsorbeerd en kan benutten.


Hou dit dus in je gedachten dat het per persoon verschilt, daarom is het belangrijk dat je naar progressie streeft i.p.v. perfectie. Vraag advies van een expert voordat je in een calorie tekort gaat.


Een calorie tekort is minder eten dan dat je nodig hebt en op die manier geef jij jouw lichaam de kans om de energie reserve, zoals glycogeen en lichaamsvet te benutten.

Om een calorie tekort aan te houden moeten we niet alleen kijken naar het aantal calorieën, maar ook naar de kwaliteit van jouw voeding. Hierdoor kan je een calorietekort makkelijker en langer aanhouden in tegenstelling tot ongezonde troep.


Dus hier zijn een aantal dingen die je kunt eten om vetverbranding te stimuleren en om makkelijker in een calorietekort te blijven:


  1. Voeding met Omega 3 eten: Vis - Chia zaden - lijnzaden - walnoten - soya bonen

  2. MCT Olie (Optimaal tijdens het vasten)

  3. Koffie

  4. Eieren

  5. Groene thee

  6. Egg white proteine powder

  7. Appel azijn

  8. Chili pepers

  9. Oolong thee

  10. Volle griekse yogurt

  11. Olijf olie


Conclusie

In tegenstelling tot wat sommige supplementenfabrikanten suggereren, bestaat er geen veilige "magische pil" die jou kan helpen honderden extra calorieën per dag te verbranden.


Echter, een aantal voedingsmiddelen en dranken kunnen jouw stofwisseling in bescheiden mate verhogen, naast het bieden van andere gezondheidsvoordelen.


Het opnemen van een aantal van deze voedingsmiddelen in jouw dagelijkse voeding kan effecten hebben die uiteindelijk leiden tot vetverlies en een betere algehele gezondheid.


Als je hier meer over wilt weten en je hebt persoonlijke problemen met jouw dagelijkse consumptie dan kan je nu direct een gratis advies call inplannen met ons.




23 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven